background

Saturday, February 4, 2012

Novel-Novel Anis Ayuni

Assalamualaikum & hello, guys and girls (;

Today, i wanna share about my beloved past time which is reading a novel. In many novels i've read, i just 
love Anis Ayuni's novels. I'm never regret if i just bought the novels of Anis Ayuni even it was published many years ago. Peduli apa, kann .. Asalkan, kita dapat menghayati intipati novel yang ada chemistry dengan kita.

Novel Anis Ayuni yang fiera pernah baca, adalah ::
                              
Kau Kekasihku
Saat Kau Kata Cinta - 2010
Saat Kau Kata Cinta  

Selain judul di atas, ada lagi tau yang fiera baca. I give 4 stars to this !!
Judul-judul novel di atas dah sekian lama dah pun, fiera read all this title two to three years ago.
Itupun, fiera nak ucap thanks a lot kepada Kak Ngah and Fazira because willing to lend me all this novel.
Fiera pun dulu, mana ada sumber kewangan nak beli banyak novel.. fiera kenal penulis novel ni pun daripada mereka.. and gaya penceritaan beliau sangat menarik. 

 Dalam setiap judul novelnya, elemen percintaan dan kasih sayang banyak diterapkan di samping penjelajahan ke beberapa buah negara banyak diceritakan di dalam novel beliau membuatkan fiera terpukau. Selain judul atas, mungkin ada lagi yang fiera terlepas pandang and tidak dimentionkan di sini.

If i not mistaken, I've read another title of Anis Ayuni that i lend from my jiran on December 2011 and i forgot to record it on my notes. I've read a  lot after SPM examination just to spend my past time and till now,
even i'm working.

Currently, title that i'm reading is 'Sungguh Aku Cinta'. This novel have been published years ago, and i found it in Masjid Jamek Bookshop there.. so, what to shamed and the cashier gave me a discount for this novel.
I missed a lot of new title just because I've been in Highlanders for two years. 
Sungguh Aku Cinta - 2009

 Sinopsis dibelakang novel :: TIDAK pernah terlintas di fikiran Maira yang janji setia Azhan terhadapnya akan sirna. Sehabis daya Maira memujuk, tetapi lelaki itu tetap mahu menikahi Sofia. Dia ditinggalkan mengutip serpihan harapan yang sudah berkecai.


Maira bangkit mendepani takdir. Bukan serik untuk bercinta lagi, tetapi salam kasih Fajar dibiarkan sepi. Namun, kesungguhan lelaki itu mendamba cinta, perlahan-lahan melarutkan kedukaannya.



Azhan muncul kembali merayu cinta Maira. Dijaja rasa hati yang tidak bahagia untuk meraih simpati, sedangkan bagi Maira, kasih yang sudah terputus takkan ada sambungnya lagi.



Sekali lagi ketabahan Maira diuji apabila Fajar dipaksa membuat pilihan oleh ibunya. Maira pasrah pada takdir ILAHI. Dia menerima hakikat bahawa hidup ini bukan semata-mata kerana cinta...



Okayy, untuk novel yang ini pula, ceritanya diadaptasikan ke dalam sebuah bentuk drama yang masih ditayangkan di kaca TV3 setiap hari Isnin-Khamis jam 7.00 malam. 
Jadi, jangan ketinggalan untuk menontonnya walaupun fiera belum lagi berpeluang memegang novel ini, inikan pula membacanya. Soo sad , soo pity , i've searched it in bookshops but didn't got anything about this novel.

Okayy, if you're novel-malay-lover or universal-book-lover,
you can go to this blog, which share everything about 
Malay Novels.


Thanks for reading :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...