background

Sunday, September 30, 2012

Catatan Asrama Part 2


Hello awesome readers, 
The thing is "how we study, not where were we studying"...


Is the most true thing, I myself being an ex-boarding school student.. For the sake of my future and my family, I decided to apply boarding school since my best buddies in the old school one had been moved to other school. 

Aku teringat, masa form 4, di SMKBukit Jalil.. Awal-awal tahun, di kelas pertama, (bukan nak bangga apa, cuma nak share) Ramai kawan i dapat sambung belajar ke sekolah asrama penuh yang masing-masing berbeza jenis dan sistem.. Aku ni, tak rapat sangat dengan kawan-kawan yang lain.. Aku pun jenis pendiam, tak suka huha-huha.. So, aku tiada kawan lain selain tiga orang yang bersama aku since form2. Tapi, masa form3 and form4, kami diasing-asingkan.. Cuma, aku still dengan Natasha, one of my 'gayfriend' (don't take any serious matter) sampai form4..  


When I was in form3, 2009.



Masuk awal-awal form4, dah kecoh pasal Anas, one of my friend juga yang terpaksa pergi studi di Surabaya International School, Indonesia.. Lepas dapat result PMR, masing-masing dah berhajat nak sama-sama keluar dari BJ ni..

Pernah terjadi dalam sejarah sekolah, aku and kebanyakkan budak melayu kelas aku beramai-ramai nak ambil surat berhenti sekolah di pejabat time belajar..Lucu pun ada. Ya lah, ade dalam 6 orang aje budak melayu campur lelaki perempuan. Nazmeen and Azfar, dua -dua dah nak pindah sebab dah dapat peluang.. si Nazmeen ke SMS Saser. si Azfar  ke MRSM Pengkalan Chepa..

 Eventhough, aku sayang sangat dengan warga sekolah terutama cikgu-cikgu yang tercinta, makcik tukang sapu, makcik kantin, library BJ (ulat buku sangat ke aku? haha) and all the atmosphere of normal school. so, obviously, aku and Natasha dah tekad nak keluar BJ.. Kami sama-sama apply SBP, tapi yang ralatnya, Natasha dapat. Aku tak dapat. Natasha checkkan untukku sampai dia pun tak tau nak bagitau apa kat aku dalam phone...  Ya allah, sedihnya tak dapat.. so apa je yang boleh aku buat selain berdoa lagi..Aku tunggu back-up lagi satu, MRSM application.. First intake, aku tak dapat. Then, ada button 'rayuan' dalam keputusan permohanan MRSM.. so, aku tekan.. Banyak juga yang sanggup aku buat untuk pastikan yang aku dapat peluang ni. sampai sanggup pergi bangunan MARA dengan my mom.. 

"  Nampak sangat kesungguhan di situ, bila aku nakkan sesuatu, aku akan berusaha sehabis daya untuk mendapatkannya. " 

Ni catatan before nak dapatkan asrama. mwehehe~ Okbai..








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...