background

Tuesday, October 8, 2013

Tell the world, ALL IS WELL

assalamualaikum,

had been busy with my degree life here in universiti putra malaysia. praise to Allah swt as i'm here taking Bachelor Science of Agribusiness ( a little bit differ from my former learning) ..

taking this choice as my last choice, yes I admit it. buat apa nak berselindung lagi di sebalik nama.  masa mula dapat keputusan permohonan ni, aku merajuk and meradang dengan segala benda yang berlaku sampaikan aku dah tak ambil peduli urusan pendaftaran masuk sebagai pelajar tahun 1, sesi 2013/2014.. mak siap cakap, hai along, dah taknak sambung belajar ke? *wahh, sinis sangat.. huhu T.T* 



kenapa baru sekarang nak menaip balik? sebab tekanan. yes. sebenarnya, aku taklah pressure seteruk yang disangka. because i'm letting happens by a reason. Allah swt create something for a reason. kalau boleh, aku nak sambung buat foodtech.. 

mendapat peluang sambung belajar bukankah satu nikmat? walaupun kita ada banyak cara, tapi salahkah kos apa yg aku dapat? tak boleh maju ke or jatuh standard kah kalau aku teruskan dengan pengajian agricbiznez ni? jawapan semuanya bergantung kepada diri sendiri. 

"biarlah satu dunia cakap berhenti, tapi kita masih tetap kukuh berdiri meneruskan perjuangan."

Skema pengajian yang aku ambil untuk Semester 1, sesi 2013/2014 ni :-

  • AGR 3001 : Amalan Ladang: Tanaman Makanan    (1)
  • FST 3003: Intro to Food Science (3)
  • MTH3004 : Pengenalan kpd Matematik Ekonomi & Perniagaan (4)
  • SKP 2203: TITAS (2)
  • SKP 2204: Hubungan Etnik (2) 
  • PPT 3201: Prinsip Pengurusan Perniagaantani (3)
  • Kokurikulum: Silat Gayung Seni Malaysia (1) 
overall jam kredit = 16.. hehe, kita dah exampted kan 2 kursus, spt PRT 2001 (3)  & PRT 2008 (2).. hehe that's the benefit stayed in this faculty, faculty of agriculture.. okay yg berhitelite hijau tu, add  up from another semester. i drag it to this semester.. 

bye , till then . need to refresh and need to study in the library with one of my friend. nerdy enough. :p kbai

Tell the world, ALL IS WELL




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...