background

Tuesday, July 28, 2015

Month of June full of mixed feelings ~!


Bismillahirahman nirahhim and peace upon to youuuuuuuuuuuu ~

.. i longing to post something. but it is hard thinking where to start since so many things happened before -- things happened during studyweek- final exams -ramadhan -and soon raya thingy !

during back of my studyweek time before, i've been attacked by one that feelings that i've never had it before which is-- heartbroken.

Month of June full of mixed feelings ~!

(1st June- 7th June) --minggu paling serabuttt sebab minggu akhir for this forth semester! 

yess. it is heartbroken enough for me that time! dengan nak settle assignment ye laa last week before studyweek it was week for submission assignments and presentations like bertingkek-tingkek kot! (i don't know whyyyyyy this semester punye schedule dia meng-pack-kan  jadual minggu paling akhir dlm semester. i kenot brain it whyyyy. sebab sudahnye semorang fedup kot! i tell ya -- mungkin kesalahan diri sendiri juge yg meng-last minute-kan semua benda! hmm sigh =.=) 



itu belum campur my beloved second of June (2nd June)-- which is special for me! for me je laa because that day was my bornday anniversary yang ke proudly 21st y/o. yeayyy pusing2 menari! padahal nak difikirkan balik takde sambutan apepun..since semorang sibuk! sobs sobs. akupun tak jangka birthday aku this year jatuh time belum lagi cuti studyweek tak mcm last semester. so, what can i expect from this. akupun paham, aku sendiri pun sibuk takde mase nak celebratekan diri sendiri pun. sedih lagi sekali. just dapat video wishes from my beloved family, alhamdulillah dapat jugak kengkawan kelas yg sporting giler bagi cakes, paling kurangpun wishes tu tak lepas aku terima satu-satu for whole day long! (perasaan yg sgt bersyukur gila ade lagi kengkawan yang menyenangi kehadiran aku dlm hidup dorang..wohoooo)

2nd June (malam)-- kebetulan ada Malam Apresiasi Chapter Student Ambassador, malam untuk menghargai wakil-wakil mtm Sekretariat Alumni setiap kolej. Coordinator CSA ni, En Shah dan En. Syukri yang mengorganizekan event ni.. dalam event ni, partner sekretariat aku, saudara Meor dijemput buat persembahan (wahahahah gelak guling2) Aku mengapresiasikan diri sendiri dgn penghargaan berlipat kali ganda pihak Pusat Alumni kepada kami yang kebetulan jatuh pada hari jadi aku sendiri. ya Allah perasaan yang sgt terharu--tumpang bahagia sekejap walaupun bende event ni kebetulan dan utk menghargai semua actually bukan hargai diri aku sorang pun. just tumpang bahagia sikitt pun jadilaa hahaa hiksss =D then, majlis aturcara selesai, adalaa sesi tangkap2 gambar unformal dengan warga CSA yang lain termasuk En. Shah & En. Syukri sendiri,.dan yang seronoknye malam tu, everyone macam enjoy that moment walaupun kami CSA-csa ni hanya berkerjasama utk certain2 je event Alumni ni for this session 2014/2015..what i mean, hanye berjumpe dorang time ade event je laaa! hmm. 

tak sia-siapun, aku tinggalkan kejap kerja assignments yang bertingkek-tingkek tu for this appreciation night! sungguh tak sia-sia aku membazirkan masa bersama mereka yang sgt happening!! hmm. terlupe seketika sakit kepala dan ketensinan aku  hmm.. then masa makan-makan tu, entah macamana Meor terkantoikan birthday aku haritu dengan En. Syukri.. habis beramai-ramai nyanyikan lagu Happy Birthday To Youuu.. (YA ALLAH SUNGGUH KEMANISAN APAKAH INI?! WAHAHA) aku dinyanyikan lagu oleh team CSA-csa...awwww they are so sweeeeeet.. *aku tersipu-sipu malu kat meja makan hahaha**. tade bendepun, dorang sje je then tumpang je pun sikitt kebahagiaan mcm yg aku cakapkan tadi. Alhamdulillah dan terima kasih semua ats event yang kita sama-sama buat dan tak lupe meeting yang kita hadap setiap kali ade event..CSA give me chance to explore n boost out my softskills, n give us to get new friends and surroundings~~ balik dari event, singgah bilik ICT tengok ramai giler classmates buat meeting utk settlekan assignments, aku just penat gila n balik bilik tido, tak jadi nak lepak situ buat assignment haha..

masuk pule studyweek- final exams part!
dalam kalender, studyweek di upm bermula (8th June- 13th June)-- kebanyakkan masa study week aku banyak dihabiskan hanya di rumah. mmg hari jumaat (5th June) tuu  aku dah terus chow balik umah!.. aku terpaksa balik jumaat tu sbb dah janji dgn parents because sabtu kena pegi Melaka (hantar sedara pegi MiCost n hantar angah mule masuk semester dia kt Uitm Lendu!) walaupun that Friday's night sepatutnye aku ade meeting dgn teammates utk settlekan assigment Pengurusan Ladang x silap aku..n mengetahui bahawasanya yang hari Ahad due aku patut hantar part Law aku pada Yian sblum dihantar hardcopynye by Isnin tu pd lecturer Law kami. --still dah officially studyweek kot tp masih lgi ade assignment wehhhh TT.TT 

okayyyyyyyyyyyy.. then week for that hectic life end. selesai sudah segala penghantaran assignments dan presentations.

Final exams berlangsung selama two weeks (15th June- 28th June)

Then, mengenangkan 16th June was my first paper aku; Sistem Pengurusan Ladang; so aku baliklaa upm dalam keadaan beratnye hati aku nak melangkah pulang upm.. aku tak igt aku balik semula upm hari ape time studyweek tu.. aku balik dengan berat hatinye sbb hati aku dah takde kat upm aku rasa unwanted lagi n sort off banyak lg feelings aku entah ape ape entah. spnjang studyweek kat umah, mmg aku bermujahadahkan / mententeramkan hati yang heartbroken ni haa..huhu >_<  dahlaa heartbroken, pastu kena hadam yang aku ni kena teruskan legasi amanat emtiem kolej buat sesi yg seterusnya huwaaaaaaaaaaaa TT.TT  *heartbroken ats sbb2 privasi yg takboleh diceritakan... tettttt :P*

dari sisi pelajaran, aku cube, untuk perbaiki diri sendiri; aku study betul-betul utk finance, law, fce *which is the lowest carrymark i had* aku strive hard..termasuk juge subjek Sistem Pengurusan Ldg.. tp untuk International Marketing n Sistem Pengeluaran Tnman aku tak study time studyweek sbb tak sempat n lambat lg; dia second week of exam schedule. 

....hari pun berlalu daripada first paper hari Selasa; Sistem Pengurusan Ladang ke--
hari Rabu; Law dan ke hari Khamis --
.....iaitu 1st Ramadhan jatuh masa third paper final exams aku; 18th June subjek Finance. nak kata dugaan bulan Ramadhan tu ya rabbbbbi !! TT.TT

For the whole week ni; mmg aku taktahu pukul berapa aku patut tidor kot. Aku stay up late at night kekadang sampai pagi. masa nak exam law, walaupun tahu paper start pukul 8.30am tapi malamnya tu aku tido pukul 3pagi tak silap! gilerkan?!! serious aku tak pernah buat before this time final exam LIKE SERIOUSLY BETULL!! bila dapat tido 3pagi tu lepastu aku bangun awal, bace sikit lagi n bersiap! pagi tu before masuk bilik peperiksaan, perut pulak meragam, pegi toilet n bila dah okayy masuk bilik exam tgk semua duduk dah ikot nombor masing2.. akupun mencari no. tempat duduk aku n dapat pulak seat yg 3 seats dlm satu row tp dia tmpatkan dua org je laa hujung dan hujung..sblh hujung aku budak lelaki, nasiblaa dapat seat ke terdalam sikit dah susah nak masuk sbb budak lelaki tu dah duduk duluu waa haha.. 


and then malamnya first terawih kt surauuuuuu! wahhh eksaited tak terkira kott! lepastu, lepas terawih je, aku n classmates akan buat sesi ulangkaji di bilik ICT sampai hadam sampai tak hengat nak tido kot sampai sahoooooor kauu! itulaah rutin aku spnjg final exam di bulan ramadhan yang mulia ni. hmm nasiblaa badan wehhh TT.TT then, hari jumaat since tade paper, kami buatlaaa masak2 utk buke puasa dgn sbhgn classmates..huwaaa seronok tak terkira dapat masak sbnrnye aku tolong potong2 je wakakaka.. beruntung sgtt dpt Alia, Farhanah, Nina kott yg betul berskill kt dapor masak..aku ni tukang organize je pandailaaa.. X) tp sedih jugaklaa ade je yg tak mau nak join iftar kitorang..makan hati kott walaupun muka kata ceria, hati aku bagai guruh berdentum dilangit..cehh engkauu.. but still, yeahh lantaklaa mungkin ade sebab mereka sendiri. apedehal pun~~

basically, alhamdulillah.. walaupun aku dihambat rasa pilu seperti sembilu kasih (ambui!) aku banyak panjatkan doa pada yang Maha Esa agar dikurniakan kesucian hati dan kewarasan akal utk terus menongkah perjalanan hidup yg baru nak bermulaa. em. kengkawan rapat pun banyak bagi supports buat yang taktahu ape masalah yang aku pendam selama ni, merekalah tempat aku mengadu dan mencurahkan perasaan. i don't know whyyy myself kenot brain what i'm doing sometimes, sampai aku berkali-kali menangis bila mengenangkan penyesalan yang bertimpa-timpa kt bahu aku. aku kekadang buntu tak jumpe penyelesaian pun. when it is about heart, baca: hati & perasaan. ape apebenda pun nampak tak logik dan tak masuk akal. sometimes, aku rasa dianiaya oleh kawan sendiri! entahlah nasibb. bila kita tengok orang tuuu sejuk mata memandang, alim, baik at our first sight n then merubah jadi sebaliknye and auchhhhh that's hurttt kott.. hurt much!!

entahlah, what can i do, nothing can be done, because benda dah nak jadi. nasi telahpun jadi bubur. we can't expect everything will be better soon. aku meredhokan ianya dalam pasrah. aku payah lagi nak letak sepenuh pengharapan pada manusia. i don't need coward man to be my side. even, i hold my own private principle which let me strong enough all this while, give me brain to think wisely what i'm doing. tapelahh. tak paham aku??? it is never mind!! dlm hati berkecamuk pun, aku sedar semuanya mungkin berpunca daripada aku yang tak pandai menghargai.. berkali-kali aku menyesal dpn mak ckp, mak..along tahu entah along punca semua ni..tp mak cakap, along jgn salahkan diri sendiri.. what can i say, let bygones, be bygones.. 



.....dan bulan June which is full of mixed feelings month pun melabuhkan tirai nya!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...