background

Tuesday, March 27, 2012

Dugaan itu besar HIKMAHnya

Assalamualaikum, & hye bloggers (tak kisahlah unknown readers pun boleh)

    Atcually, cerita for last week tak abis lagi... I belum sempat cerita about Kak Eyla (wife of Abg Munir , merangkap abang sepupu I) dia telah kehilangan nyawa seorang bayi kecil pada 22Mac yang lalu.. Kesian tau, kecil lagi baby dia. . Tapi, Allah sayangkan dia lebihkann. 

   Jadi, kenduri tahlil bayi tersebut telah dijalankan pada 24Mac yang lalu, malam Ahad. Malam tu, family yang ada dekat-dekat area ni, pergilah ke Ampang rumah Wah. Majlis bermula setelah orang surau balik daripada mengerjakan solat Isyak di perkarangan rumah Wah, Ampang. 

    Family Ucu ada , family Nyah Din ada , family Kak Eni pun ada dan ramai lagilah yang datang ke majlis tu. . Sayu je rasa hati bila terlihatkan Adam Darwish anak mereka yang tak mengerti apa-apa. Masa majlis, Adam merengek-rengek nak pergi pada ayah dia, Abg Munir.

    Adam Darwish comel malam tu, dia pakai baju melayu pink colour. Masa makan, ada orang panggil Ira (panggilan I untuk saudara-mara) . Rupanya Nyah Din nak jumpa , dia nak tanya pasal UIA yang Ira apply for Allied Science there. Dia just nak share pengalaman dia. Abg Zul and Kak Eni pun ada join sesi sharing experience tu. Thanks laa, buat cousins yang share pengalaman mereka yang berharga gitu, membuka mata sendiri.

     Malam tu, Wawa anak Nyah Din suka sangggatt dengan Tok Teh (my dad). Dia suka main-main dengan Tok Teh dia. HIKHIK. Comel gitu tauu. 

Kak Eni with Zahra' tersayangg , yang turut ada di majlis itu. Masa bacaan Yaasin , saya lihat ada yang pakai aplikasi Yassin untuk Smartphone mereka. woaa, canggih la sekarang. Aku tengok, dia dok mengkodek apa kat phone masa bacaan Yaasin , ITU rupanya. Syukurlahh. Ada aplikasi itu.

Itulah Wah, yang diceritakan di atas. 

Port , tempat share pengalaman-pengalaman orang yang senior dalam alkisah universiti/ asasi / uitm / uiam.
Almaklumlah, bekas pelajar U. Nanti, Nyah Din bakal sambung pelajaran lagi. 
wuhuuuu, best nya sambung belajar.  Haa, di situ ada Wawa dengan ayah saya.. suka bebenor dia bermain sama dengan Tok Teh Muda dia. HIKHIK. :P Lain pula cerita, anak Nyah Din yang bernama Solehah , pendiam orangnya.

Inilah dia , watak utama post entry ni. Sebaik lah , ayah jenis tak kisah melayan budak kecik.

EVERYTHING HAPPENS FOR A REASON 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...