background

Thursday, April 5, 2012

Cantik & Sihat via Islamic Way


Assalamualaikum and whats up everyone ,

Hari ini , kita nak buat slot ilmu .. from what i've been read either research it.
 What ilmu ?? Haa, kita ada baca DARA.COM magazine .. I love that mag sooo much .. It this because it contains a lot of tips for muslimah fashion, shawl tips and islamic quotes. For April issue, Dara.Com buat isu bumper which cost only RM8.50. Mag tuuu, cute sangat tauu.  Kita macam rasa nak jadi model shawl diorang tauu !! Awak boleh dapatkannya di mana-mana bookstore or news stand. Kita baca through all of it last night and kita nak share some of the ilmuu. =) PEACE ..

FIVE ISLAMIC TIPS for BEAUTY and HEALTH

Firstly, Cuci Wajah 5x Sehari 

:: Cucilah wajah dengan WUDHU' lima kali sehari. Hal ini dapat menjadikan wajah anda kelihatan segar, berseri-seri dan cantik. THE PRECIOUS TIPS here is, air wudhu' itu jangan sesekali dilap , sebaiknya biarkan ia kering sendiri. Then, ambil sejadah, tunaikanlah solat, berzikir dan berdoa untuk kesejahteraan dan kesihatan diri.

Secondly, Bersenam untuk Elakkan Stress 

:: Bersenam dapat menghilangkan stress dan tekanan. It means, bersenam melalui solat. Ketika anda solat, anda sebenarnya menggerakkan seluruh anggota tubuh. HAHA, kita teringat senior kita, masa di hostel, ahli prs -kalau tak salah- dia pernah bagi tazkirah pasal perbuatan solat sebenarnya suatu senaman terutama sekali masa sujud. HIHI. Begitu semangat abang prs tuu, berchegitaa. *Oppps, iklankan memory kita masa kat HULU kejap :P*

Thirdly, Rahsia Bibir Cantik

:: Awak nak tak bibir yang cantik, mungil and.and berseri ?? No need for lipstick either lipgloss. Sebaliknya, awak just perlu membisikkan kalimah-kalimah Allah, tidak berbohong dan menyakiti orang lain dan juga tidak takbur serta sombong. HAAIYAA, it this for real ?? Islam is the perfect way of life.

Forthly, Dikenali dan Disayangi

:: Ucapkanlah salam kepada semua mukmin and mukminat around you. Agar diri kita mudah dikenali, digalakkan untuk ucap salam kepada orang lain yang ditemui tak kiralah di pejabat, kuliah or sebarang majlis. Selain memanjangkan ikatan persaudaraan sesama Islam, anda juga meluaskan persahabatan. Melalui cara ini, anda akan lebih dikenali dan disayangi ramai orang.

Lastly, Bertubuh Langsing Idaman 

:: Untuk mendapatkan tubuh yang langsing dan kulit yang licin, anda tidak perlu mengambil ubat diet atau pil kurus. Sebaliknya, diet yang teratur dengan berpuasa sunat Isnin dan Khamis pada setiap minggu akan membuatkan tubuh kekal langsing dan sihat. Jangan lupa, makan makanan yang halal serta perbanyakkan pengambilan sayur-sayuran, buah-buahan dan air kosong sekurang-kurangnya 8 gelas sehari. =)

Source : Dara.Com April '12 Issued 

Okayy, till then. Don't forget, dapatkan magazine cute tuu. Harga biasa only RM5. HAHA, kenapa kita gunakan 'KITA' .. pun bolehlaa kann. 'KITA'. Lagii satuu, kalau kita promo mag. dorang, agak-agaknya, dorang panggil kita tak untuk model gaya tudung terbaru dorang? HAHA. Opps, no offence here. *kita pe-rah-san laa, jangan layaaan* BHAHAHA. 

Okayy , (okayy lagii, suka sangat words 'OKAY' tu) - Selamat beramal dengan ILMU. =) 

ISLAM IS THE PERFECT WAY OF LIFE


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...